Marknadskommunikation: Övningsuppgift 9
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

Köksexperten planerar en direktreklamkampanj till ett antal medelstora städer i Sverige. Man vet att köksluckor och lådor byts tidigast efter 15 år och målgruppen är villaägare, radhusägare och bostadsrättsinnehavare med hus byggda före 1988. Man har bestämt sig för att låta direktreklamen utgöra basen i sin marknadsföring. Direktreklam kan grovt delas in i adresserad och oadresserad.

Vilket av dessa alternativ ska Köksexperten välja?

Bestäm dig för ett av alternativen och argumentera för eller emot.

Förslag till svar

Marknad - Marknadskommunikation
Marknadskommunikation
Val av media
Budget – reklam
Annonsutformning – introduktion
Annonsutformning
Direktreklam
Sales Promotion
Etermedia
Internet
Hemsida
Mässor
Public Relations
Press release
Sponsring
Personlig försäljning
Egenskaper hos en bra säljare
Säljprocessen
Övningsuppgift 7
Övningsuppgift 8
Övningsuppgift 9
Övningsuppgift 10
Övningsuppgift 11
Övningsuppgift 12
Övningsuppgift 13
Övningsuppgift 14
Övningsuppgift 15
Övningsuppgift 16


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida